Szemgyakorlat a rövidlátáshoz. 6 egyszerű szemgyakorlat az egészségesebb szemekért

Szemtorna - Gyakorlatok, amiket bárhol elvégezhet

A szem mindennapos küzdelmei Belegondoltál már, hogy manapság mennyire nagy terhelés éri a szemeinket nap mint nap?

Szemtorna - Gyakorlatok, amiket bárhol elvégezhet

Gondoljunk szemgyakorlat a rövidlátáshoz a számítógépes munkákra, amikor a szemnek különböző kontrasztokhoz és fényviszonyokhoz kell alkalmazkodnia, vagy gondoljunk a vezetésre, sporttevékenységekre. Ezeknek a hatására látáskutató otthon könnyezni, viszketni a szemünk, valamint fejfájás is társulhat hozzá.

Azonban van egy megoldás, amit nem feltétlen a szemészeten jelent.

SZEMTORNA AZ ÉLES LÁTÁSÉRT

Mindössze néhány egyszerű, naponta elvégezhető szemtorna gyakorlattal javíthatunk a helyzeten… Bates féle szemtorna A szemészetben is egyre inkább előfordul a hagyományos orvoslás mellett a természetes gyógymód, mely lehet alternatív vagy kiegészítő lehetőség. Ilyen például a szemtorna. William Horatio Bates - A szemtorna technikájának atyja. A szemtorna technikájának atyja egy amerikai orvos, William Horatio Bates.

szemgyakorlat a rövidlátáshoz

Ő volt az, aki felismerte, hogy mivel a látás egy tanult szokás, így el lehet felejteni helyesen nézni, minek következtében elromlanak a szemek. Tréningjének a célja, hogy a szemekkel újra a helyes nézési technikákat használjuk.

Néhány szemtorna gyakorlat

De vajon hatásos a szemtorna? Végezhető bárhol és bármikor, mindössze pár percet vesz igénybe naponta, ugyanakkor ezeknek a pár perces műveleteknek is figyelemreméltó hatásuk van. Több szembetegség esetén is hatásosnak bizonyulnak Bates gyakorlatai. Ezek között van a távollátás, rövidlátás, közellátás, kancsalság, szemtengelyferdülés, tompalátás, színtévesztés, szürke és zöld hályog.

Jelenlegi hely

De milyen gyakorlatokat kell elvégeznünk ahhoz, hogy javuljon a látásunk? Kényelmes ülő pózban végezzük. Mindkét tenyerünket a szemünkre kell helyezni, úgy hogy teljesen sötét legyen. Egy-két perces be és kilégzés után ki lehet nyitni a szemünket. A szemgödör masszírozása: Egy másik pihentető gyakorlat a szemgödrök masszírozása.

Céges szemvizsgálat

Ezt végezhetjük a hüvelykujjunkkal is a szemöldök alatti területen körkörösen haladva. Szempihentető gyakorlat: Ennél a szemtorna gyakorlatnál ki kell nyújtanunk a karunkat miközben a hüvelykujjunk felfelé néz.

Az orrunk hegyén kívül, felváltva néznünk kell a kinyújtott szemgyakorlat a rövidlátáshoz, a hüvelykujjunkra, valamint két másik tárgyra, amelyek távolabb vannak tőlünk. Mindegyik tárgyon meg kell pihentetni a szemünket, mielőtt váltanánk. Torna négy irányban: Ismételten ülő pózban végezzük, egyenes fejtartás mellett.

Na, ne már!

Ennél a szemtorna gyakorlatnál a lényeg, hogy míg a fej mozdulatlan marad, addig a szemekkel 4 irányba nézünk: felfelé, lefelé, balra és jobbra — ezt háromszor ismételjük meg. Alkalmazkodóképesség javító gyakorlat: Tartsuk a szemünktől az egyik mutatóujjunkat a szem magasságában körülbelül fél karnyira, majd a másik ujjunkat mögé 15 centiméterrel.

  1. Volumetrikus látássá vált
  2. Látás 6 dioptria olyan
  3. A látás öröklődése
  4. Mi a látáseltérés
  5. Különböző dolgok különböző nézőpontokból

Egy percen keresztül egyenletes ritmusban nézzünk az egyik ujjról a másikra. Előre nézve és egyenesen tartva a fejet, lazítsuk el az arcizmainkat és az állkapcsunkat. A mozdulat a pillangó szárnyainak a mozgásához hasonlít, ezért finoman végezzük a gyakorlatot, úgy hogy különösebb erőfeszítést ne igényeljen.

A fekvő nyolcas: Megint a hüvelykujjunk használatával végzendő gyakorlat jön.

szemgyakorlat a rövidlátáshoz

Tartsuk az arcunktól körülbelül 30 centiméterre az ujjunkat és írjunk le vele fekvő nyolcasokat a levegőben.

Kövessük a szemünkkel a körmünket, úgy hogy a fejünk nem mozdul közben. Mindkét ujjunkkal végezzük el a gyakorlatot percen át.

Szemtorna gyakorlatok

Napfürdőzés: Ismételten egy pihentető feladat következik. Napsütéses időben — lehetőleg ne délben — csukjuk be a szemünket, fordítsuk a fény felé és hagyjuk ellazulni a szemeinket.

szemgyakorlat a rövidlátáshoz

Ez addig tartson, ameddig jól esik, de maximum 5 percig. Ha ezeket a szemtorna gyakorlatokat elvégezzük mindennap, sokat tehetünk a látásunk javításáért.

Látásjavító szemjóga – fáradt, túlerőltetett szemekre

Mindössze pár percet kell ráfordítani ezekre a bármikor és bárhol elvégezhető mozdulatokra. Foglaljon időpontot most díjmentesen vásárlási kötelezettség nélkül látásvizsgálatunkra és szakmai tanácsadásunkra.

szemgyakorlat a rövidlátáshoz

A vizsgálat értéke Szolgáltatás igénybevételéhez a "CIKK" jeligét kérnénk bemondani. Szemvizsgálatra itt tudsz most jelentkezni:.

Olvassa el is